31 augusti 2010

Paket!

Igår kom båda mina beställningar! Snacka om att det var roligt att komma hem från jobbet och plocka upp allting och se på alla nya saker som kommit. Paketet med tyg vägde 8,7 kg!

Namnbanden var verkligen jättefina och jag är väldigt nöjd med dem. Om jag ska kommentera något om dem så är det väl kanske att de kan kännas lite stora om de ska användas på små barnkläder. Men det är nog också en vanesak och jag kan ju tänka på det när jag bestämmer var på plagget jag sätter lappen.


Bomullstyger: Det randiga var på rea och var jättbilligt. Har en bit i en rosa färgställning också men jag tyckte nog bäst om den lila som syns på bilden. Det bruna med retro-blomman blev jag verkligen förtjust i! Samma mönster fanns även i lila och man blir ju lite sugen... Det gröna tyget är vanlig bomullsväv. Jag ville testa kvalitén och så tänkte jag att det skulle matcha den gröna vaxduken här under, men så var nog tyvärr inte fallet.

Vaxduk: 5 färger av prickig vaxduk blev det och nu ska det sys necessärer och väskor!

Trikå: måna olika jersey-tyger blev det och de känns väldigt mjuka och sköna. Elefanterna tyckte jag var riktigt läckra och de färgställningar jag var mest tveksam till innan var de jag tyckte mest om när tyget verkligen kom! Det vita tyget med apor på är också en favorit! Det beiga tyget med igelkottar kändes väl kanske lite trist eftersom det var så lite färg på det. Det svarta/lila däremot var bättre (igelkottarna är kraftigt mörklila, svårt att ta kort på dem) och tillsammans med lila velourbyxor blir det nog toppen. Jag köpte 2 enfärgade lila tyger (jersey och velour) och båda dessa passar till både tyget med igelkottarna och till tyget med turkosa kameler.

Förutom tygerna hade jag köpt lite dragkedjor, snedslå, tryckknappar och annat smått och gott. Nu ska jag bara se till att sy av alla fina tyger också!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails