03 augusti 2010

Singoalla-klänning

Under semestern köpte jag på mig en hel del tyg samt att jag rotade i mammas gamla gömmor. När jag häromdagen tittade på mer tyg på nätet, föreslog sambon att jag kanske skulle börja sy av det jag redan har. För att bevisa för honom att jag visst kan sy satte jag igång med en testvariant av en singoallaklänning till dottern. Jag ritade av en klänning vi hade här hemma och det fungarade bra. Tyget är faktiskt resterna av våra sovrumsgardiner från IKEA. Tyget är egentligen lite väl grovt men som test fungerade det utmärkt. Klänningen blev lite stor i halsen men hade det varit i ett trikåtyg tror jag det hade blivit perfekt. I vilket fall så satt den bra på tjejen!


Istället för vanlig söm i nederkant bestämde jag mig för att testa en av mönstersömmarna på symaskinen. Blev väldigt sött om jag får säga det själv!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails