06 oktober 2010

Handväska och kasse

Operation "färdigställa vad jag påbörjat" är inledd för sjuttioelfte gången. Nästan lite pinsamt att ens skriva om det... Tanken är som vanligt att först göra klart alla påbörjade projekt innan jag startar med nya. Vi får se hur långt det räcker denna gången! I alla fall blev två av dessa projekt färdiga häromkvällen; en handväska och en liten kasse, båda i samma tyg (känner du igen ditt gamla tyg mamma?!).

Handväskan är fodrad med vitt bomullstyg. För att få lite mer stadga i väskan har jag använt mig av mellanlägg denna gången. Som vanligt har jag en med liten ficka och en tryckknapp.


Den lilla kassen är endast 15x18 cm stor. Perfekt antingen till ett barn eller som presentkasse till något litet man ska ge bort. För första gången har jag nu testat att göra insydda sömmar i kassen så att sömsmånen inte syns. Detta görs genom att man först syr ihop kassen aviga mot aviga, sedan vänder och syr en söm till räta mot räta. På detta sätt gömmer man sömsmånerna. Jag tycker att det blev fint och det ger ett mer proffsigt intryck att sömsmånerna inte syns, men det blev lite klumpigare då det naturligtvis blev tjockare i kanterna.


1 kommentar:

Camilla sa...

Kul att hitta till din blogg, kanon fin väska och kasse!

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails