29 januari 2011

Kimono

För ett tag sedan hittade jag ett mönster på en enkel kimono-topp till barn. Har funderat på att testa det ett tag eftersom det verkade så lätt och ändå väldigt gulligt. Sagt och gjort, i eftermiddags fixade jag ihop denna skapelse av retrotyget jag köpte hem på Tradera för ett tag sedan. Jag blev förvånad över hur snabbt det gick att göra den trots en del förlängningar i mönstret (längre armar och lite längre liv) och en dotter som vaknade och ville ha mellanmål. 



Mönstret hittade jag hos Habitual som har gjort massvis med fina kombinationer av kimonon.

Dottern ville först inte alls prova den men när den efter en liten stund kom på, ville hon inte ta av den trots att det blev lite klumpigt med en extra tröja under. Nu ska vi bara komma på när vi ska använda den!

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vilken fin, vilket underbart tyg, och omlott är ju så snyggt!

C sa...

Gryyymt fin kimono! Kan man beställa eller byta till sig kanske? har två döttrar 2,5 år och en snart 5 stl 98+110. Maila mig!
Dina sydda bokstäver är också superfina OCH alla dina nya tyger. Du är så duktig;)

Hälsningar Camilla, Fröken Söts Pyssel

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails