01 december 2011

Backar några steg

Jag kunde ju inte hålla mig utan jag mobilbloggade om min vågmönstrade filt för ett tag sedan. Jag kommer alltså ha totalt 14 färger i filten, alla Drops Safran. Jag har fått inspiration och mönster från Attic24. Hon håller på för fullt med sin filt och jag har härmat hennes uppbyggnad av ränderna helt och hållet - det var så himla fint!


 En jeansblå nyans saknas på bilderna - kom lite senare än resten av garnerna. (de grå och svarta är till kanten på den andra stora filten)


Just nu är jag uppe i runt 70 rader som är virkade på filten och det kommer som sagt krävas otroligt mycket mer. Det som är kul är att varje varv känns lika kul att virka eftersom mönstret hela tiden byggs upp allteftersom jag virkar. Sedan återkommer jag ofta till valet av färger och vilken som ska komma härnäst. Jag börjar redan nu ana att mina 28 garnnystan inte kommer räcka - mycket beroende på att filten blev bredare än jag först hade tänkt mig. Men att köpa mer garn är ju inte så tråkigt som tur är!

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails