05 december 2011

Pennfack och filtuppdatering

Här är det pennfack som jag skulle sy till den matchande kassen som jag gjorde för ett tag sedan. Eftersom jag numera är helt fast i virkandet blev det inte bättre än att jag fick sy de sista sömmarna medan mottagaren satt jämte mig och fikade. Men hon verkade nöjd ändå då hon fick setet i födelsedagspresent! När jag syr dessa pennfack vill jag gärna undvika att sömmarna syns från insidan. Jag syr därför fodralet separat och syr sedan fast det runt dragkedjan med den avslutande dekorationssömmen. Detta är pilligt värre och jag önskar jag visste ett smidigare sätt att göra det på! Själv har jag inte kommit på något sätt med just denna modellen. Med mina necessärer är det inga problem men de syr jag på ett helt annat sätt.

En liten uppdatering med bild denna gången; 84 rader är virkade för tillfället! Igår tog jag tid och när jag satt helt ostört tog en rad 24 minuter att virka (utan att fästa trådarna - alltså bara ren virktid med garn som inte trasslade sig eller liknande). 24*84 = 2016 minuter = 33,6 timmar! Redan! Puh!

2 kommentarer:

Anonym sa...

You have showed great perseverance behind the blog. It's been enriched since the beginning. I love to share to with my friends. Carry on.

Attic24 sa...

Absolutely beautiful ripple, it glows with happiness!
lots of love to you
Lucex

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails