01 december 2011

Småpyssel

Den mesta av min pysseltid går numera åt till min ripple-filt, men ibland sticker jag emellan med något annat. Igår fick jag äntligen tummen ur och sydde på mina små namnlappar på några baby-filtar. Funderade ett tag på hur jag skulle sy på dem eftersom det inte alltid är helt lätt att sy i garn och ännu mindre när det är mormorsrutor med en massa hål i. Jag ville inte heller att lappen skulle vara alltför påtaglig. Lösningen blev att vika etiketten dubbel runt kanten och då var det enkelt att sy ihop kortsidorna mot varandra med filten mitt emellan. Det var lite pilligt att få det rakt när garnet rörde på sig hela tiden men det blev bra till slut. Nu har jag bara en liten filt kvar att märka upp, den fick vänta eftersom den låg fastnålad för blockning.



Det har även blivit lite mer virkade sötsaker vilka ska komplettera en tidigare beställning.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails