24 januari 2013

Nytt på gång

Det har verkligen inte blivit särskilt mycket pysslat det senaste halvåret men jag tröstar mig med att jag har hunnit med en så himla massa annat istället, bl a flytta över 50 mil, packa upp triljoner kartonger och föda barn. Ju mer vi har kommit i ordning i huset, ju mer har jag dock känt suget efter att pyssla igen (och då inte bara sy gardiner)! Jag har länge funderat på att göra en filt där mormorsrutorna är runda i mitten. Jag hade en massa garn kvar efter den vågmönstrade filten och när jag hittade ett mönster jag tyckte om så satte jag igång. Cirklarna är efter mönstret Sunburst Granny Square. Jag kommer att virka ihop dem med vitt garn tänkte jag och det blir nog lagom till en barnfilt tror jag. Än så länge finns det inte en enda cirkel som är likadan som någon annan och så tänkte jag försöka fortsätta tills alla garnrester är slut. Härligt att virka igen!



Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails