27 februari 2013

Blommig vårkasse

En kompis var här på besök i förra veckan och hon önskade sig då en ny kasse. Sedan tidigare hade hon en grå men nu ville hon ha en ljusare som omväxling. Precis som förra gången ville hon ha korta handtag då hon dels är ganska kort och dels sällan bär kassen på axeln utan mest i handen. Hon fastnade för ett blommigt tyg och då det var relativt tunt fick det bli en fodrad variant denna gången.


När jag ändå höll på med fodret passade jag på att sy på en liten innerficka. Kassen har som vanligt en tryckknapp som stängning.

Yttertyget kommer från Stoff & Stil, köpte det nog för 2-3 år sedan tror jag. Fodertyget heter Ditte och kommer från IKEA, 19 kr metern är svårslaget pris. Handtagen förstärkte jag med vlieseline så att de inte skulle bli alltför sladdriga.

Min kompis blev nöjd och jag blev sugen på att sy en liknande till mig själv! Funderar dock på om jag ska ta en annan typ av modell, fast en kasse är ju alltid användbart.

Inga kommentarer:

Kolla även in detta

Related Posts with Thumbnails